Staszek Malicki

Dlaczego alerty o ciasteczkach są niezbędne?

budowanie stron

Dlaczego ostrzeżenia o ciasteczkach są konieczne?

22.03 2014 roku był jednym z owych terminów, które odmieniły Internet. W przeglądarkach internetowych licznie zaczęły pojawiać się ostrzeżenia o pakietach cookies i narwanie atakując ze znanych stron, blogów oraz portali stały się nieszczęściem internautów.

Poniżej znajdziecie kilka odpowiedzi na wasze znaczące zapytania o kwestię czy ciasteczek należy się w jakimkolwiek stopniu obawiać, czy na pewno pokazywanie połączonych z ciasteczkami komunikatów na stronach www jest niezbędne, a w przypadku gdy tak – to w jakiej odmianie.

Cookies, mianowane również Ciasteczkami, wbrew ogólnej opinii bynajmniej nie pojawiły się w marcu. To wymysł o długim rodowodzie i jeden ze składników codzienności aktualnego Internetu. Wyjaśniając w możliwie najbardziej łatwy sposób – pliki owe są wynikiem łączności przeglądarki internetowej z hostingiem, na którym jest ulokowana witryna internetowa oraz miszczą informacje pozwalające na identyfikację poszczególnych użytkowników. Fakt, że witryna pamięta takie informacje jak na przykład login czy prywatne hasło bez konieczności ponownego ich uzupełniania przy każdorazowym odświeżeniu strony to jest właśnie zasługa ciasteczek.

Cookies stały się też skomplikowanym aparatem gromadzenia (ramowych, lecz nawet w swojej wszechstronnej formie stosunkowo subtelnych) informacji na temat konkretnych użytkowników internetu. Ta kwestia doprowadziła do popularnego używania ich w systemach ewidencji cybernetycznych bądź branży reklamowej, która rozpoczęła wybierać promocje pod domniemanego klienta na bazie jego zamiłowań ustalonych na podstawie cookies właśnie. Początkowo pożyteczne narzędzie personalizowania sieci rozpoczęło budzić kontrowersyjności w obliczu coraz prężniejszej debaty dotykającej prywatności na witrynach. Sami użytkownicy internetu poczęli natomiast dziwić się ile tak właściwie wiedzą o nich owiane tajemnicą ciasteczka.

Dokładnie to doprowadziło do burzliwej rozmowy na gruncie Parlamentu Europejskiego, a w ostateczności opublikowania podczas 2008 roku ustawy, która od tamtego czasu wdrażana jest w konkretnych krajach należących do Unii Europejskiej. Rozporządzenia znalazły wyraz podczas ostatniej pokaźnej aktualizacji Prawa Telekomunikacyjnego, jakiej dokładniej przyjrzymy się na łamach tej witryny wkrótce.

A tak, w ogóle wzmianka, że informacje alarmujące o cookies nie muszą pojawiać się ponownie po ich zamknięciu, umieszcza się – jakżeby opacznie – w pakietach ciasteczek. Jeżeli zatem postanowimy wyłączyć tą funkcję w naszej przeglądarce internetowej, alertom o cookies niestety nie będzie już kresu. Takie to właśnie jest to nowe, cookies – prawo w praktyce.

Najnowsze komentarze

    RSS Sprawny Marketing Internetowy = Skuteczny i Ekonomiczny

    • [Video] Jak zdobyć pierwszy 1000 fanów na Facebooku?
      ,,Jak zdobyć pierwszych fanów na Facebooku” – to pytanie, które chyba najczęściej zadają nam fani SprawnegoMarketingu i uczestnicy naszych szkoleń z mediów społecznościowych. Odpowiadając na Wasze potrzeby, zdecydowaliśmy się na zorganizowanie spotkania online, na którym Artykuł [Video] Jak zdobyć pierwszy 1000 fanów na Facebooku? pochodzi z serwisu Sprawny Marketing Internetowy = Skuteczny i Ekonomiczny.
    • Sprzedawaj więcej dzięki Email Marketing Automation
      Email marketing nie umiera. Co więcej, jest nadal jednym z najskuteczniejszych narzędzi każdego marketera – ciągle rozwijanym, udoskonalanym, a także automatyzowanym. Z tego artykułu dowiesz się, jak poprawić swoje wyniki dzięki staremu, dobremu email marketingowi Artykuł Sprzedawaj więcej dzięki Email Marketing Automation pochodzi z serwisu Sprawny Marketing Internetowy = Skuteczny i Ekonomiczny.
    • Newsy marketingowe – wrzesień 2016
      Znasz już nasz cotygodniowy program Marketingowe Podsumowania Tygodnia? Jeśli nie, koniecznie nadrób zaległości, a także obserwuj nasze kolejne odcinki – zaoszczędzisz dzięki temu dużo czasu, który byś poświęcił na samodzielny research najciekawszych newsów, jakie pojawiły Artykuł Newsy marketingowe – wrzesień 2016 pochodzi z serwisu Sprawny Marketing Internetowy = Skuteczny i Ekonomiczny.
    • Instagram marketing: 7 błędów, których powinieneś unikać za wszelką cenę
      Kto mógłby przypuszczać, że ta wykupiona cztery lata temu przez Facebooka aplikacja doczeka się ponad 300 milionów aktywnych użytkowników? Od powstania Instagrama w 2010 roku wiele wiodących marek, wpływowych osobistości mediów społecznościowych, celebrytów i co Artykuł Instagram marketing: 7 błędów, których powinieneś unikać za wszelką cenę pochodzi z serwisu Sprawny Marketing Internetowy = Skuteczny i […]
    • Reklama twojej firmy. Co powinna zawierać, by odniosła sukces?
      Z reklamą kojarzymy tylko wynik końcowy, efekt. A składa się na niego w większości przypadków dużo zależności i pracy, obejmującej miesiące czy nawet całe lata wstecz. Pamiętacie reklamę Volvo z Van Damem, która okazała się Artykuł Reklama twojej firmy. Co powinna zawierać, by odniosła sukces? pochodzi z serwisu Sprawny Marketing Internetowy = Skuteczny i Ekonomiczny.